IT Technician [#3279] – Montreal South-Shore, QC

Job Overview

Job title: IT Technician [#3279] – Montreal South-Shore, QC

Company:

Job description: Alteo is looking for an IT Technician for a permanent job based in Montreal (South-Shore).

Responsibilities:

  • Ensure maximum availability of the company’s infrastructure and applications;
  • Assist the network administrator;
  • Manage the computer equipment, including workstations, printers, telephone system, mobile devices, centralized antivirus, magnetic cards, etc;
  • Maintain an up-to-date disaster recovery plan that is part of the company’s business continuity plan;
  • Install, upgrade and evolve the hardware and software elements of the network;
  • Follow change management procedures and processes when implementing or modifying systems;
  • Apply, through different solutions, security policies and rules related to connectivity to the local network (LAN), the wide area network (WAN), remote access (VPN) and applications;
  • Maintain an up-to-date inventory of computer equipment and licenses, including maintenance contracts;
  • Provide technical support to internal and external users;
  • Writing and updating documentation;
  • Make customer satisfaction a daily priority.

Profile:

  • AEC/DEC in IT or equivalent
  • 2+ years experience as an IT Technician
  • Excellent knowledge of Windows 7/8/10 environments
  • Knowledge of 2008/2012/2016 Servers and their main management tools
  • (Active Directory, WSUS, GPO, DFS, etc.).
  • Good knowledge of network standards and protocols such as TCP/IP, DNS, DHCP
  • Good knowledge of firewall and VPN tunnel management (an asset)
  • Experience in wireless network management (controllers, security, SSID) (an asset)
  • Experience with Apple systems and Mac devices
  • Ability and interest in manipulating, configuring and troubleshooting various network equipment
  • Team spirit and collaboration
  • Ability to communicate verbally and in writing
  • Customer focus
  • Problem analysis and resolution
  • Time and priority management; Rigour
  • On-call availability according to service needs
  • Good bilingual communicator in French and English (oral, written)

Alteo est à la recherche d’un Technicien TI pour un emploi permanent basé à Montréal (South-Shore).

Responsabilités:

  • Assurer une disponibilite’ maximale de l’infrastructure et des applications de l’entreprise;
  • Assister l’administrateur re’seau;
  • Ge’rer le parc informatique incluant notamment les postes de travail, imprimantes, système te’le’phonique, appareils mobiles, antivirus centralise’, cartes magne’tiques, etc;
  • Maintenir à jour le plan de recouvrement en cas de de’sastre qui s’inscrit à l’inte’rieur du plan de continuite’ des affaires de l’entreprise;
  • Installer, mettre à niveau et faire e’voluer les e’le’ments mate’riels et logiciels du re’seau;
  • Respecter les proce’dures et processus de gestion de changements lors d’implantation ou de modifications aux systèmes;
  • Appliquer à travers diffe’rentes solutions, les politiques et règles de se’curite’ relatives à la connectivite’ au re’seau local (LAN), au re’seau e’tendu (WAN), aux accès à distance (VPN) ainsi qu’aux applications;
  • Tenir à jour l’inventaire du mate’riel informatique et des licences, y compris les contrats d’entretien;
  • Assurer le soutien technique auprès des utilisateurs internes et externes;
  • Re’diger et actualiser la documentation;
  • Faire de la satisfaction du client une priorite’ au quotidien.

Profil:

  • AEC/DEC en TI ou l’équivalent
  • 2+ années d’expérience comme Technicien TI
  • Excellente connaissance des environnements Windows 7/8/10
  • Connaissance des Serveurs 2008/2012/2016 et de leurs principaux outils de gestion
  • (Active Directory, WSUS, GPO, DFS, etc.)
  • Bonnes connaissances des normes et protocoles re’seau tels que TCP/IP, DNS, DHCP
  • Bonne connaissance de la gestion des pare-feu et tunnels VPN (un atout)
  • Expe’rience dans la gestion d’un re’seau sans-fil (contrôleurs, se’curite’, SSID) (un atout)
  • Expe’rience avec les systèmes Apple et les appareils Mac
  • Habilete’ et inte’rêt à manipuler, configurer et de’panner divers e’quipements re’seau
  • Esprit d’e’quipe et de collaboration
  • Habilete’ à communiquer verbalement et par e’crit
  • Orientation client
  • Analyse et re’solution de problème
  • Gestion du temps et des priorite’s; Rigueur
  • Disponibilite’ sur appel selon les besoins du service
  • Bon communicateur bilingue en français et en anglais (oral, écrit)

Expected salary:

Location: Montreal, QC

Job date: Fri, 30 Apr 2021 22:10:39 GMT

Apply for this job

Search Job

JobAdvisors.ca provides a centralized location for employers and job seekers. We update industry job trends, prospects and other vital information, from verified sources, for both Jobseekers and Employers and promote the content in multiple social media channels.

Follow us on: