IT Technician [#3279] – Montreal South-Shore, QC
Job Overview
Job title: IT Technician [#3279] – Montreal South-Shore, QC
Company:
Job description: Alteo is looking for an IT Technician for a permanent job based in Montreal (South-Shore).
Responsibilities:
- Ensure maximum availability of the company’s infrastructure and applications;
- Assist the network administrator;
- Manage the computer equipment, including workstations, printers, telephone system, mobile devices, centralized antivirus, magnetic cards, etc;
- Maintain an up-to-date disaster recovery plan that is part of the company’s business continuity plan;
- Install, upgrade and evolve the hardware and software elements of the network;
- Follow change management procedures and processes when implementing or modifying systems;
- Apply, through different solutions, security policies and rules related to connectivity to the local network (LAN), the wide area network (WAN), remote access (VPN) and applications;
- Maintain an up-to-date inventory of computer equipment and licenses, including maintenance contracts;
- Provide technical support to internal and external users;
- Writing and updating documentation;
- Make customer satisfaction a daily priority.
Profile:
- AEC/DEC in IT or equivalent
- 2+ years experience as an IT Technician
- Excellent knowledge of Windows 7/8/10 environments
- Knowledge of 2008/2012/2016 Servers and their main management tools
- (Active Directory, WSUS, GPO, DFS, etc.).
- Good knowledge of network standards and protocols such as TCP/IP, DNS, DHCP
- Good knowledge of firewall and VPN tunnel management (an asset)
- Experience in wireless network management (controllers, security, SSID) (an asset)
- Experience with Apple systems and Mac devices
- Ability and interest in manipulating, configuring and troubleshooting various network equipment
- Team spirit and collaboration
- Ability to communicate verbally and in writing
- Customer focus
- Problem analysis and resolution
- Time and priority management; Rigour
- On-call availability according to service needs
- Good bilingual communicator in French and English (oral, written)
Alteo est à la recherche d’un Technicien TI pour un emploi permanent basé à Montréal (South-Shore).
Responsabilités:
- Assurer une disponibilite’ maximale de l’infrastructure et des applications de l’entreprise;
- Assister l’administrateur re’seau;
- Ge’rer le parc informatique incluant notamment les postes de travail, imprimantes, système te’le’phonique, appareils mobiles, antivirus centralise’, cartes magne’tiques, etc;
- Maintenir à jour le plan de recouvrement en cas de de’sastre qui s’inscrit à l’inte’rieur du plan de continuite’ des affaires de l’entreprise;
- Installer, mettre à niveau et faire e’voluer les e’le’ments mate’riels et logiciels du re’seau;
- Respecter les proce’dures et processus de gestion de changements lors d’implantation ou de modifications aux systèmes;
- Appliquer à travers diffe’rentes solutions, les politiques et règles de se’curite’ relatives à la connectivite’ au re’seau local (LAN), au re’seau e’tendu (WAN), aux accès à distance (VPN) ainsi qu’aux applications;
- Tenir à jour l’inventaire du mate’riel informatique et des licences, y compris les contrats d’entretien;
- Assurer le soutien technique auprès des utilisateurs internes et externes;
- Re’diger et actualiser la documentation;
- Faire de la satisfaction du client une priorite’ au quotidien.
Profil:
- AEC/DEC en TI ou l’équivalent
- 2+ années d’expérience comme Technicien TI
- Excellente connaissance des environnements Windows 7/8/10
- Connaissance des Serveurs 2008/2012/2016 et de leurs principaux outils de gestion
- (Active Directory, WSUS, GPO, DFS, etc.)
- Bonnes connaissances des normes et protocoles re’seau tels que TCP/IP, DNS, DHCP
- Bonne connaissance de la gestion des pare-feu et tunnels VPN (un atout)
- Expe’rience dans la gestion d’un re’seau sans-fil (contrôleurs, se’curite’, SSID) (un atout)
- Expe’rience avec les systèmes Apple et les appareils Mac
- Habilete’ et inte’rêt à manipuler, configurer et de’panner divers e’quipements re’seau
- Esprit d’e’quipe et de collaboration
- Habilete’ à communiquer verbalement et par e’crit
- Orientation client
- Analyse et re’solution de problème
- Gestion du temps et des priorite’s; Rigueur
- Disponibilite’ sur appel selon les besoins du service
- Bon communicateur bilingue en français et en anglais (oral, écrit)
Expected salary:
Location: Montreal, QC
Job date: Fri, 30 Apr 2021 22:10:39 GMT